Yawng.. hpe.. LAIKA DUM.. kaw.. nna.. Grai.. Kabu.. Gara.. ai.. Myit.. hte.. Hkap.. Tau.. La.. Nga.. ga.. ai,,,,,Welcome.. To.. LAIKA DUM,,,,,We.. Support.. KIO/A***Jiwoi.. Jiwa.. ni.. e.. du..daw.. sai..hkaw.. let.. makawp.. maga.. hkinghtawng.. jaw.. da.. sai.. Chyurum.. ai.. Wunpawng.. Jinghpaw.. sha.. Annau ..Ni.. a ..Dailup Daihpang.. Lamu.. ga ..Ya.. myen.. hpyen.. wa.. Up.. Sha.. nga.. ai ..lu....

Sawk Tam na

Kachin National Anthem

Monday, February 6, 2012

ဇြတ္မညႇိနဲ႔ မတူတာကို လက္ခံႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစား (လူထုစိန္ဝင္း)

“ဒီမိုကရက္တစ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အေရာင္အေသြး အမ်ဳိးအစားစံု ပန္းတုိင္းပြင့္ေစရမယ္။ အေတြးအေခၚ အယူအဆေပါင္းစံု လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထြန္းကားေစရမယ္။ အားလံုး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျငင္းခုန္ေဆြးေႏြးဖို႔ အားေပးရမယ္။ ျငင္းခုန္ျခင္းဟာ ရန္ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး …”

ညီညြတ္ရင္ အလုပ္တြင္တယ္။ ေကာင္းတယ္။ မညီညြတ္ရင္ အလုပ္မတြင္ဘူး။ ဖင့္ေႏွးတယ္။ ဒါေပမယ့္ မညီညြတ္တာ မေကာင္းဘူးလို႔ေတာ့ တထစ္ခ်ေျပာလို႔ မရဘူး။ ညီညြတ္တိုင္း ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာမရႏိုင္တာမ်ဳိးရွိသလို မညီညြတ္လို႔ ေကာင္းသြားတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။

ကြၽန္အျဖစ္ေတာ့ မေနဘူး

အဂၤလိပ္လက္ေအာက္မွာ ေနရတာေကာင္းတယ္။ အဘက္ဘက္က တုိးတက္တယ္လို႔ လူတိုင္းတညီတညြတ္တည္း သေဘာထားေနၾကရင္ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ ရွိခဲ့မွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ မ်က္ႏွာျဖဴေတြကို သခင္ေခၚ၊ ရွိခိုးဦးတင္လုပ္ၿပီး သူတို႔ စားႂကြင္းစားက်န္ အ႐ိုးအရင္းကုိက္ရတဲ့ ကြၽန္အျဖစ္နဲ႔ေတာ့ မေနဘူး။ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္း သခင္ဘဝနဲ႔ ထမင္းၾကမ္းပဲ ယပ္ခတ္စားေနမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကြဲသူေတြေၾကာင့္သာ အခုလို လြတ္လပ္တဲ့ႏိုင္ငံအျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ ေနရတာေကာင္းတယ္ ဆိုသူေတြက လြတ္လပ္ေရးရၿပီးမွ ဘယ္မွာ ေကာင္းေကာင္းေနရတာရွိလို႔လဲလို႔ အျပစ္ေျပာၾကတယ္။

ဒုကၡေတြ မ်ားၾက

မွန္တယ္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ျဖစ္လာတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ အိပ္ေကာင္ျခင္း မအိပ္ရ၊ စားေကာင္းျခင္း မစားရနဲ႔ ဒုကၡေတြမ်ားၾကရတယ္။ ေတာသူေတာင္သားေတြ လယ္ေတြယာေတြ စြန္႔ပစ္ေျပးၾကရၿပီး ၿမိဳ႕မွာ ၾကံဳရာက်ပန္း အလုပ္ၾကမ္းေတြ လုပ္ၾကရတယ္။ အာရွတိုက္ရဲ႕ အခ်မ္းသာဆံုးႏုိင္ငံအျဖစ္ကေန အဆင္းရဲဆံုးႏုိင္ငံအျဖစ္ ေလ်ာက်သြားခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ လြတ္လပ္ေရးေၾကာင့္ျဖစ္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ားေျပာေနၾကသလို မညီညြတ္လို႔ျဖစ္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ညီညြတ္ေရးဆိုတဲ့စကားကို အဓိပၸာယ္ေကာက္လြဲလို႔ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရလို မ်က္ကြယ္ျပဳၾကလို႔ျဖစ္တယ္။

လူ ၁၀ ေယာက္၊ အႀကိဳက္ ၂၀

ညီညြတ္ေရးအေၾကာင္း ေျပာၾကတဲ့အခါမွာ ‘ေရကိုသားလို႔ အၾကားမထင္’ ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ တင္စားေျပာဆိုေလ့ရွိတယ္။ ဒါက စကားအျဖစ္သာေျပာတာ။ လက္ေတြ႔လူ႔ေလာကမွာ ျဖစ္ႏိုင္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ လူတစ္ကိုယ္ အႀကိဳက္တစ္မ်ဳိးရွိျခင္းဟာ ဓမၼတာတရားျဖစ္တယ္။ လူ ၁၀ ေယာက္ရွိရင္ စိတ္ ၁၀ မ်ဳိးနဲ႔ အႀကိဳက္ ၂၀ ေတာင္ ရွိႏိုင္ေသးတယ္။ တစ္မိတည္းဖြားတဲ့ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားေတာင္ စိတ္သေဘာထားခ်င္း တစ္ထပ္တည္းက်တယ္လို႔ မရွိႏိုင္ဘူး။ တစ္ေယာက္အႀကိဳက္ တစ္မ်ဳိးရွိၾကမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အိမ္ဆိုတဲ့ အမိုးတစ္ခုတည္းေအာက္မွာ အတူေနႏိုင္ၾကတယ္။ အတူေနရင္း ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ ဝါသနာပါရာ လုပ္ၾကျမဲျဖစ္တယ္။

စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္

တင္းနစ္႐ိုက္ဝါသနာပါတဲ့ အစ္ကိုအႀကီးဆံုးက တျခားညီေတြ၊ ႏွမေတြကို တင္းနစ္မကစားလို႔ဆိုၿပီး ရန္လုပ္လို႔ ဘယ္ျဖစ္မွာလဲ။ ေဘာလံုးကန္ခ်င္သူ ကန္ပါေစ၊ ဘတ္စကက္ေဘာ ကစားခ်င္သူ ကစားပါေစ၊ ကရာေတး ကစားခ်င္သူ ကစားပါေစလို႔ သေဘာထားရမွာပဲ။ ဘာအားကစားမွ ဝါသနာမပါဘူးဆိုၿပီး ဘာမွ မလုပ္ခ်င္သူလည္း ေနပါေစေပါ့။ လူတစ္ကိုယ္ အႀကိဳက္တစ္မ်ဳိးမုိ႔လူတိုင္း လုပ္ခ်င္တာကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ခြင့္ရွိတာကို အသိအမွတ္ျပဳရမွာပါ။ လူတိုင္း လူတိုင္း ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္၊ စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိျခင္းဟာ လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႕ သေဘာသဘာဝ ျဖစ္တယ္။ ဒါမွမရွိရင္ လြတ္လပ္ျခင္းဆိုတာ အဓိပၸာယ္မရွိေတာ့ဘူး။

ဇြတ္အတင္း ဆြဲသြင္းလို႔

ညီညြတ္ခ်င္းဆိုတာ တစ္ဦးခ်င္းလြတ္လပ္မႈေတြကို နားလည္လက္ခံၿပီး တည္ေဆာက္ရတာျဖစ္တယ္။ မညီမညြတ္ျဖစ္ၿပီး ကြဲၾက၊ ျပဲၾကတယ္ဆိုတာဟာ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို အသိအမွတ္မျပဳလို႔ျဖစ္တယ္။ ဂ်ီစီဘီေအလည္း ကြဲတယ္။ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးလည္း ကြဲတယ္။ ဖဆပလလည္း ကြဲ၊ ကြန္ျမဴနစ္လည္း ကြဲတယ္၊ ဆိုရွယ္လစ္လည္း ကြဲ၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္လည္း ကြဲ၊ တည္ျမဲသန္႔ရွင္းလည္း ကြဲဆိုတဲ့ အကြဲအျပဲဇာတ္လမ္းေတြဟာ တစ္ဦးခ်င္းလြတ္လပ္ခြင့္ကို အသိအမွတ္မျပဳဘဲ တစ္ေသြး တစ္သံ တစ္မိန္႔ေအာက္ကို ဇြတ္အတင္းဆြဲသြင္းလုိ႔ ေပၚေပါက္လာရတာ ျဖစ္တယ္။ ဖဆပလ အဖြဲ႔ႀကီးဆိုတာဟာ ကြန္ျမဴနစ္ေတြ၊ ဆိုရွယ္လစ္ေတြ တပ္မေတာ္သားေတြ၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ေတြအျပင္ ဘယ္ပါတီမွမပါတဲ့ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ပူးေပါင္းပါဝင္ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ တပ္ေပါင္းစုႀကီးျဖစ္တယ္။

ဂ်ပန္က ပါတီႀကီး

တပ္ေပါင္းစုရဲ႕သေဘာက ရည္ရြယ္ခ်က္တူတာေတြကို အတူလက္တြဲလုပ္ေဆာင္ၿပီး မတူတာေတြကို ကိုယ့္ပါတီနဲ႔ကိုယ္ သီးျခားလြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒီအတုိင္း လက္ေတြ႔မက်င့္သံုးႏုိင္ခဲ့လို႔ ကြဲၾကခြဲၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ‘အယ္လ္ဒီပီ’ ဆိုတဲ့ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီဟာ စစ္ၿပီးကတည္းက အာဏာကို အၾကာႀကီးဆုပ္ကိုင္ထားႏုိင္တဲ့ သက္တမ္းအရွည္ဆံုးပါတီႀကီးျဖစ္တယ္။ အဲဒီပါတီႀကီးအတြင္းမွာ ဂုိဏ္းဂဏအုပ္စုေပါင္း တစ္ဒါဇင္ေလာက္ အတိအလင္းတည္ရိွေနခဲ့တယ္။ ပါတီတြင္းက အာဏာလုပြဲေတြ ခဏခဏျဖစ္ၿပီး ပါတီဥကၠ႒ေတြ တစ္ႏွစ္တစ္ေယာက္ေလာက္ ေျပာင္းေလ့ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပါတီထဲက တစ္ေယာက္စ၊ ႏွစ္ေယာက္စထြက္သြားၿပီး သီးျခားပါတီေထာင္တာမ်ဳိးရွိေပမယ့္ ပါတီအႀကီးအက်ယ္ကြဲသြားတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့မရွိခဲ့ဘူး။ ဂုိဏ္းအုပ္စုအားလံုးက ‘အယ္လ္ဒီပီပါတီ’ ကို စြဲစြဲျမဲျမဲဖက္တြယ္ထားၾကတယ္။

မတူသူမ်ားရဲ႕ ေပါင္းစည္းမႈ

အယ္လ္ဒီပီစိတ္ဓာတ္ဟာ ဒီမိုကေရစီစိတ္ဓာတ္၊ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ျဖစ္တယ္။ အျမင္မတူသူမ်ားရဲ႕ ေပါင္းစည္းညီညြတ္မႈျဖစ္တယ္။ တစ္ေသြးတစ္သံတစ္မိန္႔ကို နာခံဖို႔ အတင္းအၾကပ္ မေတာင္းဆိုဘူး။ လူတုိင္း ကိုယ့္သီးျခားအျမင္၊ မတူတဲ့ အယူအဆကို ဆုပ္ကိုင္ထားၿပီး ပါတီတြင္းမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာဆိုခြင့္ရွိတယ္။ စည္း႐ံုးတာလည္း လုပ္ႏိုင္တယ္။ ပါတီဝင္အမ်ားစုက ေထာက္ခံရင္ ပါတီေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ ပါတီေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံရဲ႕ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္လည္း ျဖစ္တယ္။ ပါတီဝင္အမ်ားစုက မႀကိဳက္ေတာ့ဘူးဆိုရင္လည္း လပိုင္းနဲ႔ ျပဳတ္က်သြားႏုိင္တယ္။

ေၾကာက္လို႔ ၿငိမ္ေနရတာ

ႏိုင္ငံေရးစကားေျပာၾကတဲ့အခါေတြမွာ လူတုိင္းညီညြတ္ေရးစကား ေျပာျမဲျဖစ္တယ္။ ညီညြတ္တာ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုညီညြတ္ေရးမ်ဳိး ျဖစ္သင့္တယ္ဆိုတာကိုလည္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားသင့္တယ္။ အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ ေၾကာက္လို႔ၿငိမ္ေနရတဲ့ တစ္ေသြးတစ္သံတစ္မိန္႔ ညီညြတ္ေရးမ်ဳိးမျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ ဝါသနာခ်င္း၊ အႀကိဳက္ခ်င္း၊ စ႐ိုက္ခ်င္းမတူၾကတဲ့ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ တစ္အိမ္တည္းမွာ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနထိုင္ၾကတဲ့ ညီညြတ္ေရးမ်ဳိးသာ ျဖစ္သင့္တယ္။ တစ္အူထံု႔ဆင္းေမာင္ႏွမ ရင္းခ်ာေတြျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္ခ်င္းတစ္ထပ္တည္းက်တယ္ ဆိုတာမ်ဳိး မရွိႏိုင္တာကို အားလံုးနားလည္လက္ခံၿပီး ေနထိုင္ၾကတဲ့ညီညြတ္ေရးမ်ဳိးသာ ျဖစ္သင့္တယ္။

ပန္းတုိင္း ပြင့္ေစရမယ္

အတင္းအၾကပ္ ေပါင္းစည္းခိုင္းရင္ ပိုၿပီးေဝးကြာသြားမွာ ေသခ်ာတယ္။ မတူတာကို တူေအာင္ ဇြတ္ညႇိရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ထိခိုက္မွာ ေသခ်ာတယ္။ မတူတဲ့အတုိင္း ေပါင္းစည္းေနထိုင္ျခင္းဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရျဖစ္တယ္။ ငါနဲ႔မတူ ငါ့ရန္သူလို႔ သေဘာထားျခင္းဟာ ႏိုင္ငံေရးအရ ရင့္က်က္မႈမရွိတဲ့ သေဘာျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကရက္တစ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အေရာင္အေသြး အမ်ဳိးအစားစံု ပန္းတုိင္းပြင့္ေစရမယ္။ အေတြးအေခၚ အယူအဆေပါင္းစံု လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထြန္းကားေစရမယ္။ အားလံုး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျငင္းခုန္ေဆြးေႏြးဖို႔ အားေပးရမယ္။ ျငင္းခုန္ျခင္းဟာ ရန္ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ မတူတဲ့ အယူအဆတစ္ခုကို ထုတ္ေဖာ္တင္ျပတာ ျဖစ္တယ္။ ေရွးေခါမေခတ္ လူသားေတြအျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္လုပ္ၾကရာက ဒီမိုကေရစီသေဘာတရားေတြ ေပၚထြန္းလာရတာမဟုတ္လား။
 Copy from KoMoethee

No comments:

Post a Comment

Masha langai ngai a tingkyeng shinggyim ahkaw ahkang hpe hkra machyi shangun ai zawn re ai Gasi ,Ga hkum ni,Kyinsha Lasha re ai Gasi,Ga hkum ni hpe koi gam ga